Cellulitis - Cellulite

Cellulitis - cellulite

Laat ons u helpen

Het verschil tussen cellulitis en cellulite

Cellulite wordt in de volksmond vaak cellulitis genoemd. Maar het zijn niet dezelfde aandoeningen, alhoewel cellulitis er vrijwel hetzelfde uitziet als cellulite. Maar cellulitis wordt veroorzaakt door een bacteriële infectie onder de huid, en dat is bij cellulite geheel niet aan de orde. Maar bij beide aandoeningen is de huid bobbelig. Het grootste verschil is dat de huid er bij cellulitis rood uitziet en daarnaast vaak ook warm aanvoelt, terwijl cellulite gewoon koud aanvoelt.

Cellulite komt vaak bij vrouwen voor. Maar ook al krijgen veel vrouwen in de loop van hun leven met cellulite te maken,  toch zijn er velen van hen die zich schamen voor hun zogenaamde sinaasappelhuid. Als die sinaasappelhuid er eenmaal is, wordt het moeilijk om die weer kwijt te raken. Hier volgt wat meer informatie over cellulite en wat je ertegen kunt doen.

Hoe ontstaat cellulite op je benen en billen?

Veel mensen denken dat overgewicht de belangrijkste oorzaak is voor het ontstaan van cellulite. Maar dat klopt maar deels. Cellulite ontstaat wanneer het aantal vetcellen in het onderhuidse bindweefsel toeneemt. Dit kan een vernauwing van de bloedvaten veroorzaken. Hierdoor ontstaat een slechtere bloedcirculatie en een verstoorde vochtafvoer. Zodoende kunnen vet, afvalstoffen en vocht steeds moeilijker worden afgevoerd. Hierdoor verhardt het bindweefsel en ontstaat er een bobbelige huid die bovendien putjes vertoont, de zogenaamde sinaasappelhuid. De bindweefselstrengen die de huid verbinden met het onderliggende bindweefsel zijn de boosdoeners. Deze trekken de huid omlaag waardoor u putjes ziet in uw benen of billen.

Wat zorgt voor de ontwikkeling van cellulite?

Er zijn meerdere factoren die invloed hebben op de ontwikkeling van cellulite. Of cellulite aanwezig of zichtbaar is kan variëren van mild, matig tot ernstig. Dit heeft onder andere te maken met:

• Erfelijkheid
  • Hormonen
  • Gewichtsverandering
  • Levensstijl

U kunt het dus niet altijd voorkomen. De enige manier om voorgoed van die vervelende cellulite op uw billen en benen af te komen, is de belangrijkste oorzaak van cellulite aan te pakken: de bindweefselstrengen die de huid omlaag trekken.

BeterKliniek is gericht op gezondheid en integraal medisch behandelen. In de kliniek is het apparaat INDIBA Active in huis om effectief cellulite te behandelen. Deze behandeling ligt in het een verlengde van ons gewichtsbeheersingsprogramma, welke gebaseerd is op herstel van het endocannabinoïde systeem.

Indiba is een innoverend, baanbrekend toestel en activeert de intra- en extracellulaire ionenbeweging, verhoogt de permeabiliteit van het membraan en de cellulaire stofwisseling. Het weer op gang brengen van de cellulaire uitwisselingen en het herstel van het elektrisch evenwicht, verbeteren de natuurlijke processen van wondheling en weefselherstel.

INDIBA bezit de eigenschap dat ze de permeabiliteit van het membraan en de cellulaire stofwisseling verhoogt, waardoor zuurstof en voedingsstoffen beter beschikbaar zijn voor de cellen. Met de activering van de microcirculatie stimuleert het de fibroblasten (bindweefselcellen) en activeert het de aanmaak van collageen.

De cel-processen en de activering van de uitwisselingen bevorderen de wondheling en hebben pijnstillende, ontstekingsremmende en fibrolytische eigenschappen.

Hyperactivering – Hyperthermie

hyperthermieBij de hyperactivatie krijgen we een grote temperatuurstijging. Hierdoor wordt de bindweefselstructuur van het weefsel gereorganiseerd en gaan we littekenweefselvorming minderen. Het weefsel wordt geherstructureerd, zelfs in chronische gevallen waarbij er al een tijd sprake was van fibrose (gevolgen van traumatisch letsel, artrose).

Het resultaat is een duidelijke versnelling van het natuurlijk herstelproces en pijndemping vanaf de eerste behandeling.

Indiba geeft resultaat vanaf de eerste behandeling!  Werkt van binnenuit en geeft zichtbare- én voelbare resultaten.

• Cellulite
  • Plaatselijke vetophoping
  • Rijbroek
  • Huidveroudering in het algemeen