Thermometrie (total body check/ fysiologisch onderzoek)

Infrarood  Regulatie Thermometrie (m.b.v. de AlfaSight 9000) is een functie onderzoek van het lichaam, net zoals een inspannings-ECG of een longcapaciteit-meting functie-onderzoeken zijn.  Het is een niet invasief, niet toxisch en pijnloos onderzoek. Iedereen vanaf 6 jaar kan gemeten worden.

Sinds men weet dat orgaanverstoringen invloed hebben op de doorbloeding van de huid, heeft men Regulatie-Thermometrie ontwikkeld.

Infrarood Regulatie Thermometrie  brengt op een fysiologische manier het ontwikkelings-proces van ziekte in beeld, ook voordat er klachten optreden. Het is een functionele meting van de regulatie-capaciteit van alle organen en geeft de mogelijkheid preventief in te grijpen en heel gericht verder klinisch onderzoek te doen of door te verwijzen om de mogelijke verdenking op bepaalde ziekten aan te tonen of uit te sluiten.

Hoe werkt het?

Een infrarood sensor meet twee maal de temperatuur van 120 specifieke huidpunten die corresponderen met bepaalde organen of weefsels, voor en na een koudeprikkel. Organen reageren op deze koudeprikkel via het autonome zenuwstelsel, deze reactie is als temperatuur-verandering te meten via het bijbehorende huidgedeelte.

De wijze waarop de huidtemperatuur verandert geeft informatie over de regulatie capaciteit van het betreffende orgaan en de effectiviteit van het immuunsysteem om te reageren op verstoringen en bedreigingen.

Door inzicht in de regulatie capaciteit van organen en weefsels en het functioneren van het autonome zenuwstelsel kan gericht en effectief (juist ook preventief) therapeutisch worden ingegrepen.

Verstoringen die kunnen leiden tot gezondheidsproblemen waardoor bij- voorbeeld kanker kan ontstaan, worden vroegtijdig vastgesteld. Zo kan aan herstel worden gewerkt voordat ziekte optreedt.

Lees meer….MRT – Medische Regulatie Thermometrie

error: Deze website is beveiligd tegen kopieren